Get This Wan Hazel Home Wan Hazel Profile Wan Hazel Tutorial Wan Hazel LINK Get This.

Sunday, 13 November 2011

nasib ku lagi......

assalammualaikum semua 

hari nie aq sngt sedih tau
aq hntr msj kt seseorang mesti diorang x bls
aq rse ini mesti pasal ayat yg aq tanye nie
ayat tu rahsia lah x kn nk ckp kut

klu korang semua dh x suke aq 
x per lah
aq nie dh lh x hensem,berlagak,ego dan lain lain
betul x semua 
aq tau semua tu betul

sesiape yg mrh ker benci ker kt aq
aq mintak maaf dlu ye
harap semua blh ampun kan dose aq

dn aq nk ckp 
"SELAMAT TINGGAL SEMUA"
sebb aq x leh dh jumpe korang semua
nnti tingkatan satu mesti bnyk kerje kne buat
betul x......

byeeeeeeeee semua
assalamualaikum semua 

hari nie hari ahad(13.11.2011) kan
ape ape pon hari nie kan aq sngt sedih 
(pasal cinta la kawan)

npe klu aq hntr msj(dlm fb larr) dier x bls
sedih nye aq uwaaaaaaaaaaaaaaa
T_T.........

sedih nye spe spe blh tolong aq but aq x tau larr betul ker x 
maybe bukn dier on9 smalam
ape ape pon aq sngt sedih hri nie

dier  x pernh pon hntr msj(dlm fb larrr)  kt aq 
asyik aq jerrrrrr
uwaaaaaaaaaaaaaaaaa......T_T.....
(aq rse dier ade gk hntr msj x ingt lerrrrr)

Friday, 11 November 2011

takut nye harap harap aq x jdi cm ni aminnnn.....

Kisah ular hitam menunggu mayat 

Suatu cerita yang telah berlaku beberapa tahun dulu di Makkah …Kisah Benar … kisah yang boleh kita renungkan bersama serta jadikan panduan dalam diri kita ini. Kisah yang anda baca ini bukannya datang dari majalah Mastika atau majalah2 tabloid tetapi kisah dari tanah perkuburan Sa’raya,Makkah.

Pada beberapa tahun dahulu ada seorang perempuan yang berumur 40an telah meninggal dunia.


Mereka telah mengusung jenazah beliau untuk dikebumikan di tanah perkuburan Al Ma’ala yakni lebih kurang 2 kilometer dari Masjidil Haram selepas solat zuhur.


Apabila sampai sahaja di tanah perkuburan tersebut, alangkah terperanjatnya mereka bila mendapati seekor ular yang berwarna hitam sebesar paha bersisik tebal telah berada di dalam liang lahat (dalam kubur tersebut).

Subhanallah … keadaan ular tersebut amat mengerunkan. Mereka pun terus berlalu dari situ dan membawa jenazah wanita tersebut ke tanah perkuburan yang lain yakni di tanah perkuburan Sa’raya lebih kurang setengah jam memandu dari situ (8 km Jauhnya) .

Apabila mereka sampai di tanah perkuburan tersebut, rupa-rupanya ular hitam yang sama juga telah menunggu jenazah wanita yang ingin dikebumikan di situ.

Allahuakbar … mereka mengambil keputusan untuk memindahkan serta mengangkat ular tersebut dan letakkan di luar yakni berjauhan sedikit dari kawasan tersebut dan mengkebumikan jenazah wanita itu (yang peliknya ular hitam itu tidak melakukan apa-apa bila disentuh oleh mereka).

Selepas sahaja mereka mengkebumikan mayat wanita itu, tiba-tiba Ular Hitam yang diletakkan berjauhan dari situ terus datang menjalar dengan pantas dan masuk meluru ke dalam kubur wanita itu.

MasyaAllah (seperti menjunam ke dalam swimming pool dari atas – keadaan sewaktu ular itu masuk ke dalam kubur).

Dengan beberapa seketika mereka mendengar bunyi seperti dahan-dahan pokok yang dipatah patahkan dan apabila mereka melihat ke dalam kubur wanita tersebut, alangkah terperanjatnya kerana ular hitam sedang membelit jenazah wanita itu serta mematah matahkan tulang jenazah itu …

Subhanallah. Ada beberapa orang yang berada di persekitaran kubur itu turut pengsan melihat kejadian itu. Selepas diselidiki kenapa perkara tersebut boleh terjadi, rupa-rupanya sewaktu hayatnya, wanita tersebut suka melewat lewatkan solatnya.

Marilah kita ambil iktibar dan pedoman dari kejadian ini. Semoga Allah swt kuatkan iman kita dalam mendirikan solat 5 waktu daripada gangguan syaitan dan iblis insyaAllah.

Ini baru seksaan di dunia akibat melewatkan solat….Bagaimana kalau tak solat…..


Wassalam

borink borink borink

assalammualaikum semua

hri nie hri sabtu kn (12.11.2011)
kne erk skrg nie bnyk cuti
klu spe yg suke cuti mesti diorang x borink
klu org yg suke gi sekolah
pasti borink hari nie

(sebenar nye gi sekolah main ngan kawan,berbual ngan kawan) 
tu jer yg aq mint di sekolah 
heheheheheeh :D

ape lagi erk nk tulis 
hmmmmmm
haaa semua murid tahun 6 x berdebar ker nk ambil result hehehehe
x gementar ker 
:P .........

mimpi_!?

ASSALAMUALAIKUM.....
dah lama x update blog....huhuhu
hari nie sy nak kongsikan ilmu yg sy ader(-"_-)
sy ingin beritahu mimpi benar atau angkara syaitan......


MiMpI BeNaR
mimpi benar ialah anda bangun sebelum waktu subuh.......
jikalau ia mimpi yg baik.......kite sembahyang hajat supaya ia dpt......
jikalau sebaliknye(buruk)......minta dijauhinya.....
ia terjadi kepada orang yang:-
1.baca doa sebelum tidur......


MimPi angkara Syaitan
mimpi angkara syaitan ialah anda bangun selepas subuh........
ia terjadi kerana anda:-
1.mimpi yg sudah meninggal dunia= ia kerana anda terlalu rindu
2.mendapat apa yg inginkan (peperiksaan)=terlalu ingin


JIKA ANDA BANGUN SEMASA AZAN BERKEMUNDANGAN.....
IA TIDAK BENAR............


JIKALAU KITER BERMIMPI.......
JANGAN BERKONGSI DGN ORANG LAIN......KECUALI ORANG YANG ANDA PERCAYA/RAPAT......
SEPERTI KELUARGA,IBU BAPA......DLL.....


itu sahaja entri kali ini........^_^
WASSALAM.........

cili api

assalammualaikum

sungguh malang nasib aq hari nie
tady aq main la fb sampai kul 2 ptg 
mse tu gk aq rse lapar
pastu aq pon bukak larr
almari ade larr ayam pedas
aq pon ambil larr nasi untuk makan

aq pon makan
tibe tibe jer aq rse pedas
aq pon tanye 

aq:mama beli kt mne ayam pedas nie
ibu aq :kt tempat biase larr
aq:owh....

aq pon terfikir klu x ibu aq beli kt kedai biase
mesti larr x pedas
entah larr aq

fuyooo pedas giler ayam 2
sampai mate aq pon nak nangis
eh klu nak nangis mesti larr tengh potong bawang
pelik pelik ni makan bende pedas lak rse nak nangis
hahahahahahaha

Thursday, 10 November 2011

nasib aq (10.9.2011)

ini cerite baru
bukan cerite but  nasib sye

kenapa 
jikalau aq ingin senyum
mesti ade yg menghalang aq ingin tersenyum
seperti tady di sek. aq terlalu seronok berbual bersme sme kawan karib aq
nme nye "SYAHIR" dier 2 mmg suke tentang kamen rider and masked rider
tapy ape ape pon sye suke kawan ngan dier 
heheheh

tady dalam dewan(skkk3)aq sedang duk berbual ngan syahir
sye sampai tergelak berbual ngan kawan sye tu
pas2 ade larr dua orang makhluk allah yg menganggu aq
nme dier alif hazziq (MAK JANG) n wafi (KATAK/FROGGY)
dier memanggil nme aq pastu dier ckp ckp
"zarfan zarfan gwe mu nie" aq tau larr 2 gwe aq 
x yh lahh kecoh kecoh
baso kaaaattttooookkkk n mmmmaaakk jjaaannggg

ade larr sorang agi nme dier faqihah 
klu aq terserempak dier
mesti aq dengr "EHEM EHEM"
npe ko bunyi cm 2 terlekat tulang lembu ker 
basoo hhhhhhhaaaazzzzzziiiiiiqqqqqqqqqq

arghhhhhhhhhhhhhhh dh lh 2 buat aq tension jer
aq hrp korang terhibur cerite aq nie
   assalammualaikum semua (untuk umat islam)
nasib aq hri nie entah lah aq nk cakap cm ne 
kejap nasib baik kejao nasib x baik
"GERAM" tul aq kat minah nie
setiap hari jumpe kne ejek ngan dier
aq sendiri pon x tau cam ne nak suruh dier supaye x ejek aq lagi
tapy ape ape pon itu cerite iklan jew
heheheheh
cerite aq hari nie ape erk
nk citer kt korang
aq nak citer kt korang ade lah semalam aq on9 (9.9.2011)
ade seorang kawan aq nie cerite nye memamg lawak bgi aq larr bgi korang aq tau
kawan aq
dier nie mse tu kt musola skkk3 
belakang musola tu ade larr satu tandas
dier nak ehem ehem (phm x2 jer larr nk buat per dlm tandas)
dier pon pergi larr blkang musola nk gi tnds tapy pintu tu berkunci
jadi dier x tau nk buat per 
dier pon terfikir klu nak gi tandas perempuan jauh
pas2 dier teringat yang tandas lelaki dekat
dier pon terus prgi kt tandas lelaki 
dier ingt kn x de org 
jdi dier tendang pintu tnds tersebut
zam zam ala kazam.....
terbuke lah pintu 
dier terkejut kerane ade lelaki didalam tandas tersebut
nasib baik x nmpk barang lelaki tersebut
alhamdulillah....
muke dier pon terus berwarne merah kerane terlalu "MALU"
hahahahahahahahahahahah
ini cerite hnye rekaan semate-mate
@TERIME KASIH KERANE SUDI MEMBACA CERITE TERSEBUT@
heheheheheheheh.....