Get This Wan Hazel Home Wan Hazel Profile Wan Hazel Tutorial Wan Hazel LINK Get This.

Thursday, 22 December 2011

di lostworld of tambun n percutian kami sekeluarga...

assalammualaikum semua
sehat ker???
klu sesiapa yg x sehat 2 berehat larr ye nnti menyusah kn diri sendiri n ibubapa...
hmmmm rindu pulk rsenye kt blog nie..
asyik edit blog jer tapy nmpk sme jer tetap x lawa...huhuhuhhh
klu nk tulis post bru x tau la pulk nk tulis aper....
tapy hari nie aq ade citer yg menarik untuk korang tapy x tau larr menarik ker x untuk korang semua...


ok citer dh mule
korang dh bersedia nk dengr citer..
ok...citer nye pon bermula...
pada suatu hari dora n boot
prgi ker stu tempat yg pelik
dora n boot pon pergi larr ke sne
pas2 ade seekor naga menghampiri mereka
naga itu terus.......
korang sambung la sendiri ye...
eh eh bergurau pulk...hehehehhh...
k k citer nye bermule...


3 minggu lepas aq dn family blk laa ker kmpg...
mengziarahi nenek dn atuk...
tapy kami ade la jugk pergi bercuti...
kami prgi ker lostworld of tambun at ipoh...
kami prgi mandi air terjun...
kami pergi ke genting highland(eh eh x ingt pulk x prgi kt sne coz x jadi)


aq nk citer mse aq kt lostworld of tambun....
mmg best larr gi sne
spe yg prnh prgi diorang tau larr cm ne rse best nye...
mmg best giler x tau nk ckp cm ne...mmg best larr...
mse mule mule aq msk ker sne
aq mmg terpengun melihat gelongsor yg tinggi dn best..
aq pon mndi larr dlu kt kolam dier sementara mk aq gi smbhyg...
tapy bukn aq ngan mk aq jer prgi....
stu family larr pergi dengan sepupu aq jugk...
selepas mk aq sudah siap smbhyg 
mk aq pon panggil kami kami semua....
ingt kn nk gi mne....
rupe rupe nye gi sewa pelampung..
tapy pelampung dier besar derr...
muat untuk 4 orang...
selepas menyewa pelampung kami semua pon naik ker atas...
sebb terlalu seronok kami berlari naik ker atas...
dn aq,adk aq n sepupu aq terlepas dari jagaan ibubapa aq...
tapy dh terlalu seronok kami semua x hirau kan semua 2..
klu hilg kami semua leh prgi hotel n kmi jumpa blk di hotel...
betul x...
apabila kami sampai di atas dier pon tulis stu note...
"tiub hijau tidak dibenar kn mask tiub kuning sahaja boleh masuk" semangat kami hampa..
tibe tibe sepupu aq teringat yg kt tmpt sewa pelampung 2 x de pon pelampung yg berwrne kuning...
kami pon bertanye kt seorang pemuda yg jage kt gelongsor tersebut


aq:abang kt mne nk cari tiub berwarna kuning??
abang tersebut:dekat sini jer tapy x ade lagi coz dh ade orang          ambil...


aq pon bertanye balik


aq:bang klu nk naik nie kne bayar ker x...
abang tersebut:x free jer...
pehhhh kami mmg hepi giler mse 2...
kami pon beratur larr sebelum nk naik gelongsor tersebut tapy stu pelampung 2 orang jer
kami semua ade 4 orang kami pon berfikir...
ape biler dpt idea
aq pon tengk 2 orang remaja iaitu aq n sepupu aq...
n 2 orang budak...
lepas 2 kami berpecah aq ngan adk aq
sepupu aq ngan adk dier....
fuhhh lega....
sampai jer giliran kami...aq n sepupu aq mengambil tiub berwarna kuning...
kami naik ker atas lagi pehhh mmg letih tapy sebb bersemangat...kami x hirau kan pon...
dh lh naik tangga klu naik lif x pe jugk...
akhir nye sampai jugk kt atas...
aq naik gelongsor yg ker empat
sepupu aq naik yg pertama
semua nye ade 4 jenis gelongsor 
1.x de bumbung 
2.ade bumbung tapy cerah
3.ade bumbung tapy gelap sikit sikit
4.ade bumbung tapy gelap gelita x nmpk ape pon...
aq naik yg gelongsor yg no. 4 mmg gelap laju pulk 2 
aq menjerit sekuat hati aq....hahahahhhh....
pas2 biler smpai kt bawah adk aq pon dh cuak nk naik gelongsor dh...
pas2 biler sepupu aq pulk smpai ke bawah adk sepupu aq pulk yg cuak
tapy aq ngan sepupu aq suke bende yg mencabar...
jadi kami mmg seronok naik sampai 9-10 kali
hahahahahhhhh...dh free kami main jer lah...pas2 aq ngan sepupu aq dh letih n kami pon pulk satu tempat khas untuk tiub hijau
aq ngan sepupu aq naik la tiub hijau yg kami sewa itu...
kami naik tapy kami seronok coz bukn kami yg kne tolak pelampung tersebut untuk bergerak tapy ombak yg buat...
walaupun ombak yg tolak kami tetap rse borink coz ia terlalu lambat...nk kayuh letih kami pun biar kn jer lah...
hmpr 1 jam lebih nk sampai ker tempat mule mule kami start mmg lambat larr kate kn...
mse kami naik pelampung wrne hijau tersebut bnyk terowong yg kami lalui contoh nye terowong gajah purba,katak,harimau dn bnyk lagi larr...
jm tangan aq dh mencecah 5:30 petg n mse 2 semua permainan di tutup hanye kolam air panas jer yg bukk...
kami pon mandi larr pulk kt kolam air panas pehhh best giler....
ade stu tmpat kiter kne msk dlm terowong lepas kami lepasi terowong tersebut kami ternampak ade satu gunung berapi tapy bukn yg betul betul larr...
apabila ia nk meletup pehhh mmg macam api yg keluar dri gunung berapi tersebut mcm ia reality...
dn ai akan terpencit dekat kiter mmg best biler kne rse panas...hahahahhhh nme pon kt kolam air panas mmg larr air nye panas...


2 jer yg sy nk citer kn...
wasalam...

Wednesday, 21 December 2011

letih letih...

assalammualikum semua


hri nie aq sungguh berase letih
kne buat kerja perempuan..
huhuhuhuhhhh...letih letih
aq paling benci klu mk aq keje waktu pejabat
mesti aq kne buat semua kerja
sidai baju,memasak,bsuh pinggan dn bnyk lagi larr...


aduh tahun depan mk aq keje kt klinik la pulk...
start kul 8pgi-5ptg
aiyooo lagi letih la aq...


bru aq tau keje perempuan sungguh meletihkan
fuhhhhh letih letih....
.............^_~.........


pada kaum perempuan
terima kasih krne bersabarlah semasa buat krje ye....
...........

Sunday, 18 December 2011

asalammualaikum semua
semua sehat x klu x sehat semoga cept sembuh

post nie klu korang nk bce bce lah x de org nk mrh pon..
kli nie aq agak sedih tapy bukn kerana putus cinta 
hahahahhh...
korang nie klu sebut pasal sedih kte putus cinta
x semua kesedihan bermakna putus cinta
ingat 2...

aq sedih coz aq x leh sms ngan gf aq dh..
eh silp bukn gf but BFF..
nnti tahun 2012 aq form 1 
ingt 2 jngn kte aq bru drjh 6 lagi ye...
gurau jer lah nk kte aq msih drjh 6 pon x per..
tapy selepas 19.2.
jngn kte aq drjh 6 dh coz itu hri jadi aq bermakne aq dh cukup umur 13 tahun yahoo...
aik suke pulak kte citer pasal sedih..
k k sy gurau jer tady..hehehhhh jngn mrh ye

k lh nk mule dh citer nie...
pada zaman dahulu ade bernama adib
adib nie suke men serulin..
pada suatu hari ribut melanda dan serulin adib
telah hilang kerane ditiup angin...
huhuhuhhh sedih nye...
hahahah...gurau jer lah..

(ish gurau lagi kn wa tumbuk muka lu bru tau)
(lu mau tumbuk muka wa sila kan x de org nk larang kan)

eh eh gurau lagi apo nih...dh lh 2

k lh kli nie serius
BFF aq nie dier sk. sekali ngan aq
so.. sk. 2 ade asrama but untuk perempuan..
lelaki x de...npe la x de asrama laki
benci I tau...

owh...jadi nye BFF ko perempuan lah ye...
haaa perigak GF ker...
x de lah BFF je lah..
boleh caye ker nie.. 
x nk caye sudah(merajuk..
k k sy percaye..

eh eh gurau lagi...hehehehhh sorry sorry..
slalu nye setiap hari aq sms ngan dier
tapy tahun depan dier msk asrama..
x per lah dh dier nk msk asrama
dh 2 pilihan dier
kiter lepas kan jer lah ye..
x per setiap pagi leh jumpe dier..
hahahahhh..
eh silp...
huhuhuhh..

n pesanan sy study elok elok ye 
n gud luck
n ingat cabaran kiter dlu
mesti dpt kepetusan elok dlm pmr..
insyaallah..

eleh pmr konon bru form 1 
dh ade hati nk ckp psl pmr..
hemhhh x kuase aq...

woi mse semakin cepat nie..
lntk aq larr nk ckp psl pmr ker ape ker
yg ko sibuk pe hal..

alamak terlupa mse semakin cepat bumi semakin tua..
sorry sorry ye...

aq cepuk kn mulut ko 2 bru tau..

eh eh bergurau lagi...
hehehhh..
sorry sorry 
n stu lagi
citer dh hbis 2 jer..
aponih!!!.. 

assalamualaikum...tamat!! dh 
npe bgi salam nk msk ker eh eh
wt per ko nk msk nye pintu x de aiyooo..
ape ape pon kne jawab jugk salam.. 2
nnti berdosa..
waalaikummusalam...

Sunday, 4 December 2011

asalammualaikum semua sorry la x de post bru...hehehehhh..
kli nie aq ade citer best kt korang...
tapy x pasti larr best ker x...

skrg nie aq dh ade gf bru....
klu korang nk tau aq nie jenis playboyz
tapy aq dh x nk jdi mcm 2...
asyik asyik skit kan ati perempuan...
aq agak menyesal giler....

sebb slalu nye aq sakiti hati perempuan
kli nie aq lak kne disakiti ...
hhehehehehhh mse 2 mmg frust giler
rse nk bunuh diri pon ade
tapy aq terfikir maybe cm ni lah
rse disakiti...
mse 2 larr aq mule menyesal...

kini aq dh menyesal giler...
aq nk berubah...
ye cm 2 larr..

aq nk mule kn cerite aq skrg...
mse aq mule menyesal
aq ade larr kawan(perempuan)
kmi punye larr
kawan kawan kawan
dh cukup saling kenal mengenal
aq pon mule ade hati kt dier
aq pon tanye "sudi x awk jdi gf sye)
dier ckp"hmmmm enth sye fikir lu"

pade keesokkan mse aq on9
dier pon ckp "blh tapy klu awk jdi bff sye lagi bgus"
sye pon setuju jer lah
mule mule aq agak takut
nk mintak no. tel dier
aq pon memberani kn diri
untuk tanye dier
aq pon tanye"awk sye nk no. tel awk blh"
dier pon ckp"blh 011xxxxxxxx"
dier bgi larr no. dier
dier pon tanye lak aq"no. awk brpe"
aq pon bgi jer lah"017xxxxxxx"

wktu mlm dlm kul 11
aq pon sms larr ngan dier 
smpai lewat malam
peh best giler 
dlm mse 2 aq tanye blk dier psl
cinta 2
dier pon ckp 
"blh"
aq punye larr happy
smpai skrg aq kapel ngan dier 
setiap mlm aq sms ngan dier
kami semakin mesra ngan dier...

aq anggap dier gf aq yg sebenr nye..
hrp hrp aq x lukai hati dier
dan dier pon x lukai hati aq
..amin...

klu blh kmi kekal hingga ker besar
..amin..
kte kte sye untuk dier

i luv u so much
sye hrp sye x de lukai awk lagi
sye hrp awk pon love kn sye..
hehehehhh
aq rse cm aq ngan dier serasi
ape yg aq buat mesti sme 
.....

2 je lah citer aq...

Sunday, 13 November 2011

nasib ku lagi......

assalammualaikum semua 

hari nie aq sngt sedih tau
aq hntr msj kt seseorang mesti diorang x bls
aq rse ini mesti pasal ayat yg aq tanye nie
ayat tu rahsia lah x kn nk ckp kut

klu korang semua dh x suke aq 
x per lah
aq nie dh lh x hensem,berlagak,ego dan lain lain
betul x semua 
aq tau semua tu betul

sesiape yg mrh ker benci ker kt aq
aq mintak maaf dlu ye
harap semua blh ampun kan dose aq

dn aq nk ckp 
"SELAMAT TINGGAL SEMUA"
sebb aq x leh dh jumpe korang semua
nnti tingkatan satu mesti bnyk kerje kne buat
betul x......

byeeeeeeeee semua
assalamualaikum semua 

hari nie hari ahad(13.11.2011) kan
ape ape pon hari nie kan aq sngt sedih 
(pasal cinta la kawan)

npe klu aq hntr msj(dlm fb larr) dier x bls
sedih nye aq uwaaaaaaaaaaaaaaa
T_T.........

sedih nye spe spe blh tolong aq but aq x tau larr betul ker x 
maybe bukn dier on9 smalam
ape ape pon aq sngt sedih hri nie

dier  x pernh pon hntr msj(dlm fb larrr)  kt aq 
asyik aq jerrrrrr
uwaaaaaaaaaaaaaaaaa......T_T.....
(aq rse dier ade gk hntr msj x ingt lerrrrr)

Friday, 11 November 2011

takut nye harap harap aq x jdi cm ni aminnnn.....

Kisah ular hitam menunggu mayat 

Suatu cerita yang telah berlaku beberapa tahun dulu di Makkah …Kisah Benar … kisah yang boleh kita renungkan bersama serta jadikan panduan dalam diri kita ini. Kisah yang anda baca ini bukannya datang dari majalah Mastika atau majalah2 tabloid tetapi kisah dari tanah perkuburan Sa’raya,Makkah.

Pada beberapa tahun dahulu ada seorang perempuan yang berumur 40an telah meninggal dunia.


Mereka telah mengusung jenazah beliau untuk dikebumikan di tanah perkuburan Al Ma’ala yakni lebih kurang 2 kilometer dari Masjidil Haram selepas solat zuhur.


Apabila sampai sahaja di tanah perkuburan tersebut, alangkah terperanjatnya mereka bila mendapati seekor ular yang berwarna hitam sebesar paha bersisik tebal telah berada di dalam liang lahat (dalam kubur tersebut).

Subhanallah … keadaan ular tersebut amat mengerunkan. Mereka pun terus berlalu dari situ dan membawa jenazah wanita tersebut ke tanah perkuburan yang lain yakni di tanah perkuburan Sa’raya lebih kurang setengah jam memandu dari situ (8 km Jauhnya) .

Apabila mereka sampai di tanah perkuburan tersebut, rupa-rupanya ular hitam yang sama juga telah menunggu jenazah wanita yang ingin dikebumikan di situ.

Allahuakbar … mereka mengambil keputusan untuk memindahkan serta mengangkat ular tersebut dan letakkan di luar yakni berjauhan sedikit dari kawasan tersebut dan mengkebumikan jenazah wanita itu (yang peliknya ular hitam itu tidak melakukan apa-apa bila disentuh oleh mereka).

Selepas sahaja mereka mengkebumikan mayat wanita itu, tiba-tiba Ular Hitam yang diletakkan berjauhan dari situ terus datang menjalar dengan pantas dan masuk meluru ke dalam kubur wanita itu.

MasyaAllah (seperti menjunam ke dalam swimming pool dari atas – keadaan sewaktu ular itu masuk ke dalam kubur).

Dengan beberapa seketika mereka mendengar bunyi seperti dahan-dahan pokok yang dipatah patahkan dan apabila mereka melihat ke dalam kubur wanita tersebut, alangkah terperanjatnya kerana ular hitam sedang membelit jenazah wanita itu serta mematah matahkan tulang jenazah itu …

Subhanallah. Ada beberapa orang yang berada di persekitaran kubur itu turut pengsan melihat kejadian itu. Selepas diselidiki kenapa perkara tersebut boleh terjadi, rupa-rupanya sewaktu hayatnya, wanita tersebut suka melewat lewatkan solatnya.

Marilah kita ambil iktibar dan pedoman dari kejadian ini. Semoga Allah swt kuatkan iman kita dalam mendirikan solat 5 waktu daripada gangguan syaitan dan iblis insyaAllah.

Ini baru seksaan di dunia akibat melewatkan solat….Bagaimana kalau tak solat…..


Wassalam

borink borink borink

assalammualaikum semua

hri nie hri sabtu kn (12.11.2011)
kne erk skrg nie bnyk cuti
klu spe yg suke cuti mesti diorang x borink
klu org yg suke gi sekolah
pasti borink hari nie

(sebenar nye gi sekolah main ngan kawan,berbual ngan kawan) 
tu jer yg aq mint di sekolah 
heheheheheeh :D

ape lagi erk nk tulis 
hmmmmmm
haaa semua murid tahun 6 x berdebar ker nk ambil result hehehehe
x gementar ker 
:P .........

mimpi_!?

ASSALAMUALAIKUM.....
dah lama x update blog....huhuhu
hari nie sy nak kongsikan ilmu yg sy ader(-"_-)
sy ingin beritahu mimpi benar atau angkara syaitan......


MiMpI BeNaR
mimpi benar ialah anda bangun sebelum waktu subuh.......
jikalau ia mimpi yg baik.......kite sembahyang hajat supaya ia dpt......
jikalau sebaliknye(buruk)......minta dijauhinya.....
ia terjadi kepada orang yang:-
1.baca doa sebelum tidur......


MimPi angkara Syaitan
mimpi angkara syaitan ialah anda bangun selepas subuh........
ia terjadi kerana anda:-
1.mimpi yg sudah meninggal dunia= ia kerana anda terlalu rindu
2.mendapat apa yg inginkan (peperiksaan)=terlalu ingin


JIKA ANDA BANGUN SEMASA AZAN BERKEMUNDANGAN.....
IA TIDAK BENAR............


JIKALAU KITER BERMIMPI.......
JANGAN BERKONGSI DGN ORANG LAIN......KECUALI ORANG YANG ANDA PERCAYA/RAPAT......
SEPERTI KELUARGA,IBU BAPA......DLL.....


itu sahaja entri kali ini........^_^
WASSALAM.........

cili api

assalammualaikum

sungguh malang nasib aq hari nie
tady aq main la fb sampai kul 2 ptg 
mse tu gk aq rse lapar
pastu aq pon bukak larr
almari ade larr ayam pedas
aq pon ambil larr nasi untuk makan

aq pon makan
tibe tibe jer aq rse pedas
aq pon tanye 

aq:mama beli kt mne ayam pedas nie
ibu aq :kt tempat biase larr
aq:owh....

aq pon terfikir klu x ibu aq beli kt kedai biase
mesti larr x pedas
entah larr aq

fuyooo pedas giler ayam 2
sampai mate aq pon nak nangis
eh klu nak nangis mesti larr tengh potong bawang
pelik pelik ni makan bende pedas lak rse nak nangis
hahahahahahaha

Thursday, 10 November 2011

nasib aq (10.9.2011)

ini cerite baru
bukan cerite but  nasib sye

kenapa 
jikalau aq ingin senyum
mesti ade yg menghalang aq ingin tersenyum
seperti tady di sek. aq terlalu seronok berbual bersme sme kawan karib aq
nme nye "SYAHIR" dier 2 mmg suke tentang kamen rider and masked rider
tapy ape ape pon sye suke kawan ngan dier 
heheheh

tady dalam dewan(skkk3)aq sedang duk berbual ngan syahir
sye sampai tergelak berbual ngan kawan sye tu
pas2 ade larr dua orang makhluk allah yg menganggu aq
nme dier alif hazziq (MAK JANG) n wafi (KATAK/FROGGY)
dier memanggil nme aq pastu dier ckp ckp
"zarfan zarfan gwe mu nie" aq tau larr 2 gwe aq 
x yh lahh kecoh kecoh
baso kaaaattttooookkkk n mmmmaaakk jjaaannggg

ade larr sorang agi nme dier faqihah 
klu aq terserempak dier
mesti aq dengr "EHEM EHEM"
npe ko bunyi cm 2 terlekat tulang lembu ker 
basoo hhhhhhhaaaazzzzzziiiiiiqqqqqqqqqq

arghhhhhhhhhhhhhhh dh lh 2 buat aq tension jer
aq hrp korang terhibur cerite aq nie
   assalammualaikum semua (untuk umat islam)
nasib aq hri nie entah lah aq nk cakap cm ne 
kejap nasib baik kejao nasib x baik
"GERAM" tul aq kat minah nie
setiap hari jumpe kne ejek ngan dier
aq sendiri pon x tau cam ne nak suruh dier supaye x ejek aq lagi
tapy ape ape pon itu cerite iklan jew
heheheheh
cerite aq hari nie ape erk
nk citer kt korang
aq nak citer kt korang ade lah semalam aq on9 (9.9.2011)
ade seorang kawan aq nie cerite nye memamg lawak bgi aq larr bgi korang aq tau
kawan aq
dier nie mse tu kt musola skkk3 
belakang musola tu ade larr satu tandas
dier nak ehem ehem (phm x2 jer larr nk buat per dlm tandas)
dier pon pergi larr blkang musola nk gi tnds tapy pintu tu berkunci
jadi dier x tau nk buat per 
dier pon terfikir klu nak gi tandas perempuan jauh
pas2 dier teringat yang tandas lelaki dekat
dier pon terus prgi kt tandas lelaki 
dier ingt kn x de org 
jdi dier tendang pintu tnds tersebut
zam zam ala kazam.....
terbuke lah pintu 
dier terkejut kerane ade lelaki didalam tandas tersebut
nasib baik x nmpk barang lelaki tersebut
alhamdulillah....
muke dier pon terus berwarne merah kerane terlalu "MALU"
hahahahahahahahahahahah
ini cerite hnye rekaan semate-mate
@TERIME KASIH KERANE SUDI MEMBACA CERITE TERSEBUT@
heheheheheheheh.....